Ονείρωξη...Το λανσάρισμα του 350Ζ ήταν ένα από τα αυτοκίνητα, που έγιναν σημεία αναφοράς της τελευταίας δεκαετίας, αφού σηματοδότησε την επιστροφή των γιαπωνέζικων Muscle Car στη διεθνή αγορά. Έχει ταυτιστεί δε τόσο πολύ με τα drift και τις ‘'παράνομες'' αγωνιστικές δραστηριότητες, που προκαλεί, σε όσους το σκέφτονται, ονείρωξη...
Η Nissan έχει πολύ μεγάλη παράδοση στην κατασκευή ‘'Muscle cars''. Ποιος ξεχνάει το γνωστό και μη εξαιρετέο 300ΖΧ, που κυκλοφορούσε από το 1990 ως το 1996 και το οποίο απέδιδε 300 ολοζώντανα άλογα από τον VG30DET τρίλιτρο V6 κινητήρα, χάρη στο διπλό τούρμπο που διέθετε και μπορούσε να πλαγιολισθήσει μόνο και μόνο με τη σκέψη του οδηγού. Η νέα πρόταση της Nissan, που εμφανίστηκε σχεδόν μετά από μία δεκαετία, είναι το 350Ζ. Το «Ζ33» με 280ps, από ένα εξακύλινδρο ατμοσφαιρικό διαμάντι με κωδικό VQ35DE τριάμισι λίτρων, σε διάταξη V, δίνει και αυτό την κίνηση στους πίσω τροχούς συνεχίζοντας την παράδοση της οικογένειας ‘'Ζ''. Αν και έπρεπε να σβήσει από το μυαλό μας τη λέξη 300ZX, αντίθετα μας κάνει να αναζητούμε αυτό το διτούρμπινο τέρας της περασμένης δεκαετίας μόνο και μόνο για ένα λόγο. Ποιος είναι αυτός; Μα φυσικά, η εκρηκτικότητα που μπορεί να σου προσφέρει ένας υπερσυμπιεστής, πόσο μάλλον δύο! Η Greddy, που έχει βάλει το ‘'χεράκι'' της λίγο πολύ σε κάθε γιαπωνέζικο τέρας, νοστάλγησε τον ήχο του σπουλαρίσματος της τουρμπίνας και αποφάσισε να φτάσει το 350Ζ στο επόμενο επίπεδο, προωθώντας στο εμπόριο ένα διτούρμπινο κιτ, που φτάνει την ιπποδύναμη στα 375ps με πίεση υπερπλήρωσης 0,4bar.
Give me power, Ο Νίκος, όντας πολύ ανήσυχος οδηγός (αφού πέρασαν από τα χέρια του πολλά τουρμπισμένα τέρατα), δεν είναι και πολύ ευχαριστημένος από την απόδοση του μαύρου 350Ζ, που έχει στην κατοχή του. Έλα όμως που στις μέρες μας τα νέα μαθαίνονται γρήγορα και έφτασε στα αυτάκια του Νίκου η είδηση πως στην απέναντι όχθη του Ατλαντικού, μία εταιρεία, που ακούει στο όνομα Greddy, λάνσαρε ένα κιτάκι που εκτοξεύει στο διάστημα τις επιδόσεις του 350Z. Τα απαραίτητα κονέ δεν άργησαν να βρεθούν και σύντομα το μαγικό κουτί, που περιείχε όλα τα εξαρτήματα της Greddy, έφτασε στα χέρια του και τα κατσαβίδια πήραν φωτιά. Το κιτ περιλαμβάνει δύο τουρμπίνες TD05H 18G, οι οποίες στηρίζονται πάνω σε δύο χυτές πολλαπλές εξαγωγής, δύο εξωτερικά Wastegate Type S της Greddy, τις απαραίτητες σωληνώσεις και συνδέσεις, δύο ‘'μανιτάρια'' Airlinx της Greddy, μεγαλύτερα μπεκ και έναν εγκέφαλο e-manage, που έρχεται προγραμματισμένος και έτοιμος για χρήση. Το intercooler, το οποίο δεν περιλαμβάνεται στο κιτ, αλλά ανήκει και αυτό στην Greddy, είναι front - mount με τρεις διαφορετικούς τομείς ψύξης και κατασκευασμένο από αλουμίνιο. Διαθέτει δύο εισόδους και μία μονή έξοδο διαμέτρου 80mm, η οποία πηγαίνει κατευθείαν στην εισαγωγή. Η διαχείριση όλων των συστημάτων γίνεται μέσω του e-manage εγκεφάλου, που εκτός του άλλων χειρίζεται και τα έξι μπεκ παροχής 440cc το καθένα της RC Engineering, που είναι σχεδιασμένα για να ‘'κάθονται'' ακριβώς στην πολλαπλή εισαγωγής. Η πίεση είναι δουλειά του boost controller, που ακούει στο όνομα profec e-01 και πραγματικά τη διαχειρίζεται άψογα.
Όπως ήταν αναμενόμενο, η εργοστασιακή εξάτμιση αδυνατούσε πλέον να διοχετεύσει τα καυσαέρια στην πολύ καθαρή ατμόσφαιρα της Αθήνας και έτσι τοποθετήθηκε ένα πλήρες σύστημα από την Greddy, που αποτελείται από μεγαλύτερης διαμέτρου σωλήνα από τα downpipe και πίσω, ο οποίος καταλήγει σε δύο πανέμορφα ελεύθερα τελικά, που ο ήχος τους είναι ικανός να αναστήσει ακόμα και νεκρούς. Με όλα αυτά η δύναμη που υπόσχεται η Greddy φτάνει τα 375ps στο 0,4bar - κάθε άλλο παρά λίγη μπορεί να χαρακτηριστεί. Αξίζει να σημειωθεί πως οι συγκεκριμένες τουρμπίνες είναι ικανές να παράγουν ιπποδυνάμεις μεγαλύτερες από 420ps πολύ εύκολα, αλλά η Greddy για λόγους ασφαλείας του κινητήρα και επειδή η συμπίεσή του είναι αρκετά αυξημένη (10.3:1), αρκέστηκε στο 0,4bar που το θεώρησε αρκετά ασφαλές και αξιόπιστο νούμερο. Έλα όμως που η ελληνική τρέλα δεν έχει όρια. Ο Νίκος τοποθέτησε σφυρήλατα έμβολα και μπιέλες Arrias και τοποθέτησε μεταλλική φλάντζα στην κεφαλή, για να μπορέσει να σηκώσει παραπάνω πίεση. Έτσι η πίεση υπερπλήρωσης έφτασε στο 0,7bar και η ιπποδύναμη ακούμπησε τα 439,8ps στις 6.158rpm με τη ροπή να ξεπερνάει τα 532Νm στις 5.440rpm. Σκεφτείτε τι έχει να γίνει, όταν η πίεση ανέβει στο 1,2bar, που είναι και η φιλοδοξία του Νίκου.
On the road, Για να μπορέσει η δύναμη να περάσει σωστά και χωρίς απώλειες στο δρόμο, το εργοστασιακό δισκοπλατό πήγε περίπατο και στη θέση του τοποθετήθηκε ένα ημιαγωνιστικό της Nismo. Βασική αρχή της βελτίωσης είναι, όπως όλοι γνωρίζουμε, η ασφάλεια του οδηγού και των επιβατών. Με κύριο γνώμονα αυτή την αρχή, βελτιώθηκαν οι αναρτήσεις με coilovers της HKS, που προσφέρουν άπειρες ρυθμίσεις μεταξύ των οποίων και 32 θέσεις σκληρότητας. Για να μπορέσει να δαμαστεί το ‘'θηρίο'', οι ζάντες μεγάλωσαν και έγιναν πλέον 19'', κρύβοντας από πίσω τους τις εξαπίστονες ‘'άγκυρες'' της Wilwood και τους δίσκους διαμέτρου 360mm. Μαζί με τις ζάντες όμως φάρδυναν και τα ελαστικά και πλέον το Ζ φοράει Bridgestone S03 διαστάσεων 245/40 μπροστά και 285/35 πίσω. Ακόμα και με αυτές τις μετατροπές τόσο στο σύστημα πέδησης, όσο και στο στήσιμο του αυτοκινήτου είναι πολύ δύσκολο να το ‘'δαμάσεις'' και άν το παρακάνεις με το πεντάλ του γκαζιού, το μόνο σίγουρο είναι πως θα δεις την ουρά του αυτοκινήτου να σε προσπερνάει μέχρι να πεις ‘'κύμινο''! Αν συναντήσετε ποτέ αυτό το 350Ζ στο δρόμο, καλά θα κάνετε να φύγετε από μπροστά του, γιατί είναι ικανό να σας καταπιεί ολόκληρους μαζί με το τουτού σας...